Linero IF

Linero IF är en stadsdelsförening med fotboll på programmet. Klubben bildades 1995 och har i år ca 700 aktiva medlemmar, varav ett 80-tal har funktioner som ledare, tränare, styrelsemedlemmar eller liknande. De flesta medlemmarna kommer från Linero, Stora Råby, Mårtens Fälad och Östra Torn, men vi välkomnar naturligtvis spelare och ledare även från andra stadsdelar.

Linero IF har tillgång till en konstgräsplan och en gräsplan för utomhusträning och matcher året runt samt en idrottshall för inomhusträning vintertid.

Om du vill börja spela fotboll i Linero IF så är du hjärtligt välkommen. Är du osäker på om du tycker att det är skoj att spela fotboll så får du givetvis prova på att träna några gånger utan att betala medlemsavgift. Vill du veta mera så kontakta respektive tränare direkt.