Linero maskotar åt FC Rosengård i toppmötet
2017-08-20 14:33
Stark insats av både FC Rosengård och Linero under lördagens stormöte.
Det var kändistätt när FC Rosengård tog emot Eskilstuna United i lördagens toppmöte på Malmö IP.
Det var också tätt med maskotar – då Lineros tjejer eskorterade in stjärnspelarna.

Anja Mittag sänkte tabelltrean med en välplacerad straffspark i första halvlek. Och Caroline Seger dominerade mittfältet med passningsprecision och hårt närkampsspel.
Men det publiken främst kommer att minnas från matchen var den lysande maskotinsatsen. Över 30 Linerotjejer från flickor 08-10 och 05-06 höll fotbollsseniorerna i handen inför avspark. De peppade också Rosengårdsspelarna med high fives och hejarramsor.
– De var supportrarna som lyfte oss i den här viktiga matchen, utan dem hade vi aldrig orkat, uppges Caroline Seger ha sagt efter matchen.
Trots 90 minuters slit fick hon bara kramp i fingrarna – på grund av allt autografskrivande.
En rad talangscouter ryktas ha suttit på läktarna och imponerats av snabbheten hos Lineros bollkallar. Det ska, enligt uppgift, även FC Rosengårds sportchef Therese Sjögran ha gjort.
– Tyvärr får man inte ge proffskontrakt till så unga spelare, men jag kommer att se till att vi bevakar Linero IF:s tjejer regelbundet från och med nu, lär Sjögran ha sagt enligt helt obekräftade källor.