Matchpremiär – mot lagkamraterna
2021-05-02 14:50
Felicia rensar bollen framför Astrid.

Säsongen är äntligen igång. Nästan i alla fall. På söndagen mönstrade Linero If två start-nior, som mötte varandra.

– Vi måste få igång matchspelet så att vi är förberedda när serien drar igång, säger tränare Jenny.

Båda årets nyförvärv, Sunday och Maelis, fanns med i 08-09:ornas internmatch på fina konstgräsplanen.

– De tillför mycket till laget, framför allt defensivt, analyserar tränare Maria.

Tre perioder blev det, på vardera 25 minuter, med två hårt kämpande lag. Det blev så jämt att det efter slutsignal var svårt att avgöra vem som egentligen vann.

Den 22 maj drar serien förhoppningsvis igång på allvar.

– Det finns taktiska och fysiska detaljer att slipa på fram till dess, säger Jenny som ändå var nöjd med genomköraren.