Glassfrossa inför sommarlovet – då avslöjade kuggen att hon slutar
2019-06-26 12:28
Glassssssss!
Linero if:s tjejer 08-09 avslutade vårsäsongen med glass och drömmar om framtiden.
Samtidigt släppte Siri L en bomb: hon lämnar klubben.
– Det är tufft för oss, men så är det tyvärr alltid i transfertider, kommenterar tränare Jenny.

Sexton tjejer hade skjutit på sina familjers semesterresor för att kunna delta på Lineros sista träning inför sommaruppehållet.
Då värvades femmanna-matcher i den stekheta solen med funderingar kring framtiden: tankar, önskemål, visioner och drömmar.
– Jag drömmer om att spela i landslaget, bli köpt av en storklubb och att bli sponsrad av ett klädmärke, säger Maja B.
För Hanna uppnås ett delmål redan idag – att bli av med gipset på armen. Trots handikappet under gårdagens avslutning deltog hon i det svettiga matchandet.

Efter matcherna och samtalen bjöds på glass i skuggan. Då kom chockbeskedet från Siri: hon förlänger inte sitt kontrakt med klubben.
Enligt ihärdiga transferrykten har hon värvats till en dansklubb istället.
– Det är en förlust för laget, både på planen och i omklädningsrummet, säger tränare Maria utan att vilja kommentera om Linero kommer att försöka värva in en ersättare.
Nu väntar en dryg månads semester för spelarna – en semester som tränare David dock sett till innehåller dagliga fotbollsläxor.
– Det är farligt att slappa för mycket. Man kan bli... slapp, säger han.