Spelarbetyg på Ölands-truppen
2019-08-07 20:02
Medaljutdelning efter Ica Ölands cup.

Dribblingskonstnärer och stenhårda tacklingsspelare. Outtröttliga arbetsmyror och vassa avslutare.

När helhetsbetyg sätts på spelarna i truppen på Öland kammar samtliga in högsta betyg – ett rekord i sportpressens historia.

– Var det någon gång det skulle hända så var det i vår klubb, myser tränare Dave.

Spelarbetyg för ICA Ölands cup:

* Kan bättre

** Godkänd

*** Bra

**** Landslagsklass

***** Lineroklass

Julia *****

Snabb och med en härlig högervrist. Dessutom målvakt med god blick för spelet. Viktig allround-tillgång.

Miranda *****

En verklig lagspelare som alltid ställer upp, var än hon behövs, och dessutom med ett leende. Trygg, säker och orädd i målet.

Maja E *****

En slitvarg som trivs både i backlinje, mittfält och mellan stolparna. Stark turnering trots knäskador.

Maja B *****

En trygghet i backlinjen, med bra positionsspel och ypperlig tacklingsförmåga. Stenhårt skott.

Siri *****

Tacklingsspelare av rang som aldrig ger upp en defensiv löpduell. Pålitlig försvarsklippa.

Hanna *****

En vinnarskalle som aldrig backar en duell och alltid ger järnet. Klok, ansvarstagande och placeringssäker.

Maja H *****

Envis i närkamperna och växte in i turneringen med sin bästa insats i sista matchen, då hon visade på sin fina förmåga som bollvinnare.

Leila *****

En tvåvägsspelare med underbar teknik och outtröttliga löparlungor. Vinner offensiva metrar åt laget. Stod för en magisk frispelning till Vanna.

Jasmine *****

Bollskicklig och stark mittfältare som alltid håller bollen nära fötterna. Tuff att möta.

Astrid *****

Löpstark yttermittfältare med god blick för spelet och känslig passningsfot. Stod för läcker assist till Vanna.

Meja *****

Superbt kalibrerad vänsterfot, under lungor som aldrig ger upp. Snabb och mycket målfarlig.

Vanna *****

Kvick och sylvass avslutare, dessutom en skicklig duellspelare med stor arbetskapacitet.

Delina *****

Stark i såväl dribblingar som närkamper. Gjorde ett oväntat – och starkt – inhopp som målvakt i sista matchen.

Felicia *****

Backklippa som är mycket svår att lura sig förbi. Kylig i stressade situationer och reder upp många svåra dilemman.