Dramatiskt när Höllviken besegrades – "Mina nerver klarar inte sånt här"
2018-04-29 07:56
Höllviken besegrades av Linero IF tjejer 08-09.
Det blev en böljande och dramatisk match när Höllviken besegrades i vårsolen på Linero IP.
– Mina nerver klarar inte sånt här, sa tränare Dennis efter matchen.

Det var finbesök i Linero i lördags. Glidarna från Höllviken anlände i limousiner och hade fullt upp med reklamuppdrag och styling innan matchen. Kanske var det därför Linero kunde sätta stenhård press direkt.
– Vi var lite ofokuserade innan matchen, det ska medges. Några hade aktieavslut att göra bara timmen före avspark, vilket vi egentligen inte accepterar. Men så skakig som börsen är för tillfället får man ha viss förståelse, sa Höllvikens coach Phillip von Silverstierna.
Linero gjorde mål, Höllviken reducerade och tog ledningen, Linero vände igen. Det blev mycket kamp och kondition.
– De flesta tjejer tar flera maxlöpningar både offensivt och defensivt idag. Oerhört starkt, berömde tränare Jenny efteråt.
Vanna hade rejält målflyt och gled igenom motståndarnas försvar gång på gång. Och med minuter kvar klev hon fram till straffpunkten och satte vinnarmålet.
Men minst lika matchavgörande var Delinas räddningar i slutet och de andra tjejerna uppoffrande försvarsspel.
– Jag måste hem och ta något lugnande nu, sa tränare Dennis efter matchen, lika svettig som spelarna.
För tränare Jakob väntar en svettig tisdag.
– Jag har ett tajt schema eftersom jag ska gå i tre första maj-tåg och samtidigt coacha i matchen mot Askeröd. Tur att vi spelar i rött så att jag kan ha matchkläderna på under demonstrationerna. De smälter in bland de röda fanorna.
– Och som jag brukar säga till tjejerna: "Upp till kamp!"