Sex målvakter och två Edith – så ställde Linero upp i Gunnesbo
2017-09-24 20:26
Slutkörda, men nöjda.
Lineros tjejer födda 09 och 10 gjorde en storartad insats i Gunnesbos knattespel, trots en skadedrabbad trupp.
– Tjejerna visade upp den riktiga Lineroandan, säger tränare Jakob.

Skador och sjukdomar gjorde att Linero bara hade 11 tjejer att ställa upp med till två lag och fyra matcher.
– I sådana lägen känns det skönt att vi haft en stenhård försäsong i vinter med mycket fysträning. Grundträningen sitter kvar fortfarande, resonerar tränare David.
Det blev till stora delar ett segertåg mot Nike, Lunds bois och Uppåkra – men inte bara på grund av stark kondition. Det var också en taktisk triumf.
– Vi roterade på sex olika målvakter, säger tränare Jakob.
– Det var ett genialt drag även om det gick åt lika mycket energi till handsk- och tröjbyten som till löpningar.
Jakob vill särskilt lyfta fram två spelare som höjde sig till sin absoluta toppnivå när det behövdes som mest.
– Edith och Edith var supergrymma, säger han.
Efteråt handlade snacket i sociala medier mest om Mirandas supermål – ett lobbskott från halva plan väl i klass med Ola Toivonens segermål mot Frankrike i juni.
– Jag trodde att föräldrarna skulle storma planen i rena glädjefnattet, säger tränare Maria euforiskt.