Linero imponerade på egna knattespelen
2017-06-04 10:56
Ida har uppvisning mot Lunds FF.
Knattespel i Linero och briljans på hemmaplan. Tjejerna födda 09 och 10 imponerade i två tighta matcher – där tre debutanter fick visa upp sig.

Först ut var Borgeby som bara lyckades få hål på hemmalaget en enda gång. I övrigt var det Linero som dominerade på naturgräset, men det tog på krafterna.
– Vi var så trötta i första matchen att Meja, som egentligen bara skulle spela andra matchen, fick hoppa in och hjälpa till, så att vi blev fler avbytare, säger tränare Maria.

I andra matchen stod Lunds FF för motståndet, vilket också betydde att klasskamrater ställdes öga mot öga. Trots derbykänslorna blev det en vänlig drabbning utan allt för många domaringripanden.
Även publiken höll sig till fair play, enligt matchvärdarna.
Borgeby lyckades peta in två mål men återigen var det Linero som var det något bättre laget.
– Viktigast var att alla tyckte det var roligt, sa tränare Dennis efter matchen.

Intressant att notera var tre lovande debutanter – Edda, Zerin och Ann-Michel. Lineros F-08-10 har nu en bredare trupp än någonsin. På förra träningen valde 28 tjejer bort fredagstacosen för att komma på träning.
– Inte ens en VM-trupp har så många spelare att tillgå, myste tränare Maria.