Ny säsong igång
2018-08-14 07:05

P06 drog igång "höstsäsongen" den 24 juli. Vi tränar två gånger i veckan på Linero IP:

Tisdagar kl. 17:30-19:00 (konstgräs)

Torsdagar kl. 18:30-20:00 (gräs)

Ibland kör vi en tredje träning. Först till efter seriespelet kör vi igång kontinuerligt med en tredje träning, som vi kör inomhus i Vikingahallen.

Vi är nu en trupp på 20 killar och tre ledare. Nya killar är väldigt välkomna att oanmälda dyka upp på våra träningar!!

Förrförra helgen deltog vi i Eskilscupen i Helsingborg. En bra cup med många matcher. Cupen var dock inte anpassad till de nya spelformerna, vilket var lite trist och gjorde det svårt för oss att få till ett bra spel mot hemåtpassande och långtjongande lag. Vi åkte buss och tåg fram och tillbaka varje dag vilket genererade många timmar tillsammans i laget. Ingen övernattningscup denna sommar för laget, men nästa sommar siktar vi på det och vi kommer också att anordna ngn typ av långhelg med övernattning i vinter.

Vi fortsätter med 7 mot 7 i seriespelet och med två lag på B-nivå. Nästa år vankas dock liten 9 mot 9, vilket vi introducerar direkt efter höstens seriespel. Är ngn intresserad av att möta oss i träningsmatcher under vintern, maila då gustavsson.david@gmail.com

Vi tänker också spela mkt futsal i vinter (som vanligt) samtidigt som vi troligen deltar i en vintercup för första gången.

Ny säsong igång2018-08-14 07:05
Vintersäsongen inledd2017-11-11 06:58