Gräspremiär och spel på alla positioner
2017-04-08 19:57
Det var vi som spelade idag!
Idag var vi och spelade Häljarp IF:s vårcup. Det hela började lite trist då våra första motståndare (Munka-Ljungby) inte dök upp. De blev uppringda, men de hade bara fyra spelare, resten magsjuka. De hade mailat en timme innan... Vi fick alltså vänta ytterligare 1,3 h på nästa match.

Sen spelade vi 3 matcher á 2 x 15 min, varav 2 matcher på naturgräs. Bollen rullar helt klart långsammare på gräset :), men vi avslutade varje match med fina setsiffror (!). Dessutom spelade alla killarna på varje position på planen (exkl. målvakt (fyra olika)). Vi var tre avbytare, så varje match spelade en kille antingen höger, mitten eller vänster, d v s tre killar bytte med varandra (vi hade tre avbytare), antingen som forward eller back (vi kör med speluppställning 3-3). Vi byter jämt och ständigt på positioner normalt under våra matcher, men idag fick alla verkligen spela på alla positioner!!

Vi ställer in träningen på tisdag (11 april) då vi är många som är bortresta, men på torsdag (13 april) kör vi träning kl. 18:15-19:45 på gräsplanen.

Nästa helg är det Näsets cup i Höllviken på lördagen (vi har ett lag med) och seriepremiär på söndagen (vi har två lag i seriespelet).

Ny säsong igång2018-08-14 07:05
Vintersäsongen inledd2017-11-11 06:58