Linero föll i gastkramande avslutningen – Uppåkra seriemästare
2022-06-19 13:34

Tre gånger hade Linero ledningen borta mot Uppåkra. Men när domaren blåste av matchen stod det på resultattavlan 4-3 till hemmalaget.

Det gröna laget rusade in på planen och hurrade i ring. Hos Lineros tjejer – som gjort en väl genomförd match, tre gånger varit i ledning samt åkt på ett baklängesmål som borde varit offside – blev det en tung förlust.

Från åhörarplats haglade ändå berömmet över de röda, där samtliga spelare gjorde en stark match, från Julia i målet till målskyttarna Meja, Leila och Vanna. Både speluppbyggnad, passningsspel och arbetsmoral är hög hos Linero. Men Uppåkras mer cyniska spel blev – än en gång – mer framgångsrikt.

– Vi har ett fint passningsspel medan de mest kör raka långbollar på en snabb anfallare. Så har det varit i flera år. När ska vi slå Uppåkra?, muttrade förre tränaren Dave.

Slutresultatet i den tuffa serien innebär att Uppåkra står som mästare, medan Torn slutar tvåa och Linero trea.

Nu återstår några träningar innan sommaruppehållet och öppnat transferfönster. På frågan om några spelare väntas lämna eller ansluta är tränarna förtegna.

– Inga kommentarer, du får ta det med sportchefen. Vi fokuserar på de spelare som är här och nu, förklarar Maria och Jenny.

I slutet av juli kickar Laxacupen i Halmstad igång.