Lineros tjejer mötte varandra på bortaplan
2018-11-25 11:04
Ett grimaserande Linero firar medaljerna i Jaif-cupen.
1-1 slutade matchen mellan Linero och – Linero. Det rafflande mötet var höjdpunkten under lördagens Jaif-cup i Skurup.

Bara rådjuren var vakna längs vägarna när Lineros spelarbussar i två omgångar körde över den skånska slätten till Skurup för prestigetunga Jaif-cupen.
Eftersom det är fler aktiva tjejer i Lineros F08-09-lag än det finns invånare i Janstorp (som arrangerade cupen) ställde Lundaborna upp med två lag.
Och i andra matchen drabbade de samman.
Tränarna hade dock lagt upp en taktik som gick ut på att när man blev utbytt i ena laget hoppade man sedan in i det andra. Publik och domare stod med gapande munnar och försökte få ihop vilken spelare som egentligen tillhörde vilket lag. Och när slutsignalen gick kändes det som en fördel att det hela slutade 1-1.
Om Lineros tjejer var flest så var Janstorps tjejer bäst – och längst.
– Åldersintegrerad undervisning är populär i skolan, så vi kör det i fotbollen också tänkte vi, förklarade Janstorps manager att hon satt in spelare som tycktes mogna för både moped och högskoleprov.
I Linero gjorde en rad spelare – som vanligt – imponerande insatser. Men tränarna vill särskilt lyfta fram nyförvärven Disa och Maya som redan visar den kämparinstinkt som Linero är kända för.