Sol, glass och bajamajor när Linero intog Halör cup
2018-05-13 21:28
Klubbkompisar i Halör cup.
I Nordens största fotbollscup för 10-åringar var Lineros tjejer födda 08 ett givet inslag.
Det blev en svettig Halör cup i helgen.

– Det blev några lysande matcher. Det märks att tjejerna gillar de stora arenorna med mycket publik, säger tränare Jenny om turneringen där Lineros tjejer hejades på av sina klubbkompisar i P08.
Och tjejerna gav tillbaka med samma support åt grabbarna.
Resultatmässigt blev det en blandad kompott av förluster, vinster och oavgjorda.
– Och vi hade spelare som blev kissnödiga mitt under match. Tur att det fanns bajamajor tillgängliga, konstaterar Jenny.
Det hela slutade i alla fall med medalj – och glass!
– Räkna med att vi är tillbaka nästa år. Arrangörerna har redan legat på och bett oss komma. Alla vill ju ha en publikfavorit, säger Jenny.