Linero blandade och gav i egna turneringen
2017-09-10 20:47
Vågen i solskenet avslutade Knattespelen.
Det var i ena stunden lojt, i andra stunden hunger och vilja. Lineros 09-10-tjejer blandade och gav i Knattespelen på Linero idrottsplats under söndagen.

Eftersom hälften av alla tjejer i östra Lund anslutit sig till klubben fick Linero ställa upp med två lag och rikligt med avbytare under söndagens Knattespel.
Trots solsken och behaglig temperatur liknade turneringen stundtals en vattenpolo-tillställning.
– Då det regnat konstant i två dygn sa jag till vikarierande vaktmästaren att inte vattna planerna på morgonen. Men han vägrade att låta bli, och sa att det inte känns bra om han inte får följa sina rutiner, suckar tränare Jakob.
Båda Lineros lag tycktes tagna av vattenmassorna i sina första matcher. Det såg lite lojt och oengagerat ut på sina håll. Men i de andra matcherna kom de igång och visade den kämparglöd de gjort sig kända för.
Lineros lag 1 körde över Lunds Bois med ett rykande tempo. Saga hade krängt på handskarna och såg trygg ut mellan stolparna.
Sen dominerade lag 2 mot Borgeby, då Tindra och Zerin turades om som målvakter.
– Vi hade nog alla gått och lagt oss lite sent i går kväll, analyserade tränare Maria.
– Därför kom vi inte igång i början. Men sen jäklar!
Alla spelare mottog bonusar efter matchen, helt enligt kontraktsreglerna: bananer!