Listigt målvaktsknep och hörnmål knäckte Linero
2017-05-14 20:16
I gassande sol åkte Linero flickor 08 på en tung förlust.
Just när man kunde tro att Lineros 08-tjejer var oövervinneliga kom säsongens tyngsta förlust – hemma mot Uppåkra.
Ett smart målvaktsknep och ett drömmål på hörna gav gästerna segern.

Linero började bäst och satte hög press. Man radade upp målchanser.
Men Uppåkras målvakt storspelade – och hade dessutom klätt sig i röd tröja vilket förvirrade hemmalagets anfallare.
Uppåkra kunde ta ledningen och dessutom utöka innan halvtidsvilan.
– Det finns ingen rättvisa i fotboll, suckade tränare Dave.
Trots en rejäl uppsträckning i paus orkade inte Linerotjejerna komma tillbaka i andra. Det var helt enkelt för varmt.
– Det är så här det kommer att kännas i VM i Qatar 2022, sa tränare Dennis medan svetten rann.
Andra halvleks enda mål gjordes av Uppåkra på en mästerlig hörna som gick direkt in i mål. En riktig kalldusch.
Stärkta av medgången försökte sig bortalaget på samma variant fler gånger.
– Akta stolparna, skrek Dennis uppmärksamt och kunde på så sätt avvärja fler baklängesmål.
Efter matchen gav tränarna sina spelare beröm.
– En stark insats, men det räcker inte alltid. Nu ska vi analysera detta på dvd imorgon och lära oss vad vi kan göra bättre, sa Dave.