Efter krossen: ”En av våra bästa matcher”
2021-08-22 15:04

Press, passningar och samspel. Följsamhet, inställning och touch. Allt stämde när Linero if:s tjejer 08-09 körde över Dalby i det hajpade derbyt på söndagen.

– Det här var en av våra bästa matcher, sa tränare Maria.

Det var en gedigen match från de rödvita när Dalby fullständigt krossades hemma på Linero ip. Sluresultat: 6-1.

– Det var verkligen en kollektiv insats. Alla lagdelar hjälpte varandra, säger tränare Jenny.

Maria fyller i.

– Alla kämpade tillsammans och hjälptes åt över hela planen, säger Maria.

Segern följde på den oavgjorda drabbningen mot Nike under lördagen: 3-3.

– Vi hade väldigt fina passningar idag, och några bra väggspel. Försvaret var starkt och framåt vågade vi skjuta. Vårt fokus är att första touchen sitter och att vi vågar skjuta, säger yttermittfältare Astrid.