Staffanstorp blev för svåra
2021-08-15 14:57

Höstsäsongen är igång och Lineros tjejer ser starka ut. Men det gjorde tyvärr även Staffanstorp. Det blev vinst med 3-1 för de blåa.

Det var stort bollinnhav för Staffanstorp på blåsiga Staffansvallen, där en del rejäla trädplanteringar runt planerna skulle vara välkommet.

Linero hade en tät defensiv kryddad med vasst målvaktsspel av Julia, och lät sig heller inte stressas när bollen blev de rödvitas.

– Jag tycker vår defensiv imponerar, säger tränare Maria.

– Det är främst den vi tar med oss när vi summerar matchen.

Ett mål blev det dock framåt, efter en bjudning av Staffanstorps uttråkade målvakt.

Linero visade också upp en intressant uppställning på sina hörnor, med fyra offensiva spelare tätt ihop när inlägget slogs. Tränare Jenny vill dock inte svara på några frågor kring varianten.

– Jag tänker inte avslöja vad vi jobbar med under stängda träningar, säger hon.

Nu väntar nu match för flera av tjejerna, på tisdag mot Södra Sandby.