Våra medlemsavgifter

< 100 kr          9 kr          401-700 kr       39 kr

101-200 kr    19 kr         701-1500 kr    49 kr

201-400 kr    29 kr           > 1500 kr       59 kr

Om medlemsregistreringen sker efter 1 juli betalas endast halva träningsavgiften. Hela medlemsavgiften skall dock betalas av alla aktiva medlemmar.

Familj med 3 eller fler barn behöver bara betala träningsavgift för de 2 äldsta barnen. Medlemsavgift skall dock betalas för alla barn.

Inga inbetalda avgifter betalas tillbaka till medlemmar som lämnar föreningen.

*) Ledare och tränare är inte tvungna att betala medlemsavgift men har då inte rösträtt på årsmöte/extra årsmöte, har inte rätt att erhålla gratis profilkläder, har inte rätt att köpa rabatterade kläder samt får inte delta kostnadsfritt på utbildningar.

**) En administrationsavgift mellan 9 – 59 kronor per betalning tillkommer för att täcka kostnader för transaktioner som vår betalpartner Billmate fr.o.m. 2021 sköter åt oss.

De betalningsalternativ vi erbjuder är:

• Kortbetalning

• Fakturabetalning

• Delbetalning*

*) En delbetalning innebär att det kommer att tas en kreditupplysning.

När skall det betalas?

Betalningen skall alltid ske mot erhållen faktura.

Redan registrerade medlemmar erhåller faktura i början av året och betalning skall ske snarast därefter, dock senast enligt angivet förfallodatum.

Nya medlemmar erhåller faktura efter att medlemsregistreringen gjorts (Medlemskap »). Nya spelare får provträna maximalt 3 tillfällen innan medlemsregistrering skall ske.

Varför skall man vara medlem?

Medlemsavgiften är en förutsättning för medlemskap i föreningen. Som ledare får du profilkläder samt möjlighet att, kostnadsfritt, delta på utbildningar, seminarier samt andra klubbarrangemang. Som spelare blir du försäkrad och du får träna, spela matcher, åka på cuper och delta på träningsläger. För att delta i matcher med Linero IF krävs alltid att medlemsavgiften är betald.

Som medlem får du dessutom ta del av all den glädje, aktivitet och spänning som fotbollen erbjuder.

Vad ställer vi för krav på dig som medlem?

Att vara medlem i Linero IF innebär även skyldigheter. Förutom att föreningspolicyn skall efterföljas, vill vi att varje medlem/familj är beredd att bistå föreningen med någon av följande sysslor:

- Hjälp under evenemang som LIF-dagen och Årsfesten
- Kiosk i samband med A-lagets hemmamatcher
- Engagemang som aktivitets- eller organisationsledare

Samt givetvis:
- Kiosk i samband med egna hemmamatcher
- Körningar till och från egna matcher, cuper, läger

Varför ställer vi krav på dig som medlem?

Medlemmarnas engagemang är viktigt för att:
- Vi skall ha en bra förening som ständigt utvecklas
- Vi skall kunna ge våra barn- och ungdomsspelare en meningsfull och rolig fritid
- Vi skall kunna erbjuda våra barn- och ungdomsspelare spännande cuper och träningsläger
- Vi skall kunna bibehålla låga medlemsavgifter
- Vi skall slippa sälja lotter, strumpor, frallor etc

Samt sist, men inte minst, för att:
- Vi skall skapa en bra gemenskap och trivsel