Linero avslutade säsongen med stenhårt motlägg
2020-06-15 20:23
Linero if hade det svårt mot Södra Sandby.
Lineros tjejer 08-09 avslutade säsongen i helgen, med två matcher i gassande sol. Sista drabbningen blev en tung förlust – men avslutades ändå lovande när Miranda i stenhård duell med målvakten tryckte in sista bollen.

Först Uppåkra och sedan Södra Sandby stod för motståndet under söndagen. Första matchen, mot Uppåkra, blev också Eddas sista match.
– Hon har dubbla pass och isländska u-landslaget har varit mest aktivt i kontakterna med henne. Därför vill hon nu satsa på en klubbkarriär där, och förhoppningsvis nå ungdomslandslaget, förklarar tränare Dave den tunga spelarförlusten.
Matchen blev jämn, med mål av bland andra Felicia, och slutade till slut till hemmalagets fördel.

I andra drabbningen, mot Södra Sandby, blev det desto tuffare. Gästerna var effektiva och pressade ner Linero. Trots alla baklängesmål blev det ett snyggt avslut när Miranda fri med målvakten tryckte till i ett kraftigt motlägg som slutade i nätmaskorna.
– Det är sådan inställning vi vill se, säger tränare Jenny.
– Vi har jobbat mycket med inställningen. Vi vill se maxlöp, att man tar ut sig till det yttersta.

Nu återstår någon veckas träning innan spelarna beviljats semester under juli.
– Naturligtvis har de en läxa med sig hem, det gäller både fys och teknik, säger tränare Maria.