Brandtal när Linerotjejernas säsong hyllades
2018-11-08 20:20
Yttermittfältare Astrid tar emot kram och plakett av tränare Maria. I bakgrunden syns bland annat spelarna Miranda, Felicia, Delina och Maja.
Kakor, saft och dans. Det var fest när Lineros alla lag hyllades på Linerodagen under torsdagen.
Dave, tränare för Lineros tjejer 08-09, lyfte blygsamt fram alla runtomkring laget.

"Tjejerna har verkligen utvecklats under säsongen" sa Dave när han och laget intog scenen med den pondus som bara anstår sanna stjärnor.
Han valde, förutom att berömma sina spelare, att hylla alla föräldrar och medtränare:
"Det krävs många personer för att driva ett fotbollslag."
Det gick ett sus genom publiken och andra lag när det stod klart vilken professionell ledarorganisation som finns just kring tjejer 08-09. Förutom fem huvudtränare – med välrenommerade Dave, Jenny och Maria i spetsen – jobbar en sprintcoach och en målvaktstränare deltid med truppen.
– Det är ju rena rama FC Rosengård, sa en avundsjuk ledare som vill vara anonym.