Linero föll under välspelad dramatik
2018-08-26 23:11
Edda jagar höjdboll.
Det var en av säsongens bästa matcher – både spelmässigt och underhållsmässigt. Men det slutade med förlust för Lineros tjejer mot Torns if.
– Vi blev för trötta i slutet, säger Astrid S.

Linero tog ledningen genom ett klassmål, där Märtha mötte Mirandas hörna på volley. Snart hade både Edda, Maja och Delina också nätat och Linero spelade ett fint positionsspel med högt tempo och precisa uppspel längs kanterna.
Men också motståndarna var spelskickliga. När Miranda ställt sig mellan stolparna sattes hon på prov flera gånger.
Men det gjorde även motståndarnas målvakt. Hon fick ta emot ett stenhårt skott av Delina och se Astrids S skott ta i stolpen.
Inför sista perioden hade Linero matchen i sin hand. Då trött orken och motståndarna tog hem segern.
– Det viktigaste är inte att vinna, utan att utvecklas och ha kul, sa tränare Dave efter matchen.
Men tillade:
– Nästa träning blir ett stenhårt konditionspass.