Dalby blev för svåra trots glänsande Linerospel
2018-05-20 15:01
Märta dundrar iväg en hörna med dynamitkraft: "Förste tjej på bollen svimmar!"
Trots en rasande start från Lineros tjejer 08-09 reste sig Dalby och  vände lördagens drabbning på Linero IP.
Men de rödvita visade att de har något stort på gång.

Gästerna var knappt över på offensiv planhalva i första perioden, sedan Linero börjat aggressivt och tryckt ner Dalby i deras eget straffområde.
– Vi visar shining och håller positionerna, njöt tränare Dave.
Men i andra perioden hade Dalby plötsligt vaknat och lagkapten Tova – som spelade mittbacksfältsforwardlibero – var överallt. Hon stänkte dit mål efter mål.
– Vi värvar henne i nästa transferfönster, morrade tränare Jakob.
I tredje perioden var det åter Linero som dominerade, med både bredd och djup i sitt starka positionsspel. Dessutom glänste målvakt Miranda i målet med en kombination av tryggt grundspel och vackra tv-räddningar.
– Pappa upp i dagen, myste tränare Dennis.
Edda och Delina tillhörde lirarna som noterade sig i målprotokollet, men det var framförallt en kollektiv arbetsinsats som kännetecknade Lineros spel.
När domaren blåste av hade gästerna noterats för fem mål, medan hemmalaget gjort fyra.
– Men det finns ärorika förluster. Och idag var en sådan, sa tränare Jakob.