Linero krossade motståndet i första knattespelet
2017-05-01 19:50
Linero mot lokalrivalen Lunds Bois.
Lineros tjejer födda 10 gjorde i lördags sitt första knattespel utomhus – och fullkomligt krossade allt motstånd.

Årets första knattespel gick av stapeln i Lomma i lördags, den 29 april. Tjejerna födda 2010 hade förstärkt med några 09:or, varav Saga gjorde matchdebut i den rödvita tröjan.
De två matcherna blev en uppvisning i lundensisk fotbollskonst: hög press och massor av mål.

Första drabbningen mot Hörby bjöd på högt tempo och fullt av chanser. Trots storspel av Hörbymålvakten fick hon gång på gång hämta ut bollen ur nätet. Miranda frispelade sina rörliga lagkamrater med fantastiska inkast, målvakts-Ida dominerade hela sin egen planhalva och tvillingarna Edit och Siri kämpade hårt. Bara ett enda mål släppte Linero in.
– En solid defensiv, vi spelar precis så kompakt som vi pratat om framför taktiktavlan, sa tränare Dennis Persson.

I andra matchen stod Lunds Bois för motståndet, och de fick det lika tufft som Hörby. Med ett bollinnehav på uppåt 80 procent dominerade Linero-tjejerna, trots en skada på Ida. Även Saga åkte på en smäll under knattespelet – i första matchen – men var snabbt tillbaka i spel.
– Ett lovande nyförvärv, berömde tränare Maria Carping.

Tjejerna åkte hem med gott självförtroende och enda smolken i glädjebägaren var väl egentligen att motståndet var lite för lätt för att Linero skulle få ut all sin kapacitet.
– Kanske att jag anmäler oss till en cup med bara grabbar födda 05 nästa gång, säger tränare Jakob Wiese.