Bara ett lag till Linerocupen: "Vi satsar på prispallen"
2017-03-14 21:58
Med bara dagar kvar till Linerocupen är truppen spikad – och tränarkvintetten för flickor 08-10 väljer att satsa på endast ett lag.
– Vi har bara 15 spelare att tillgå och då är det taktiskt klokare att ställa upp med ett lag än två, säger tränare Jakob Wiese.
– Två lag skulle innebära att det ena blir helt utan avbytare och att det andra bara får en avbytare. Det orkar vi inte efter den tuffa försäsongen.
Troligen är det just försäsongen – med stenhårda pass i Lunds backar och gym – som tunnat ut truppen inför cupen. Uppgifter gör gällande att det finns en del spelare som visserligen är muskulösa, men också slitna.
– Det vill jag bestämt dementera, säger tränare Maria Carping.
Linero IF kommer att spela fyra matcher, och eftersom tränarkvintetten väljer att rotera på spelarmaterialet får de flesta tjejer spela vars tre matcher.
– Vi är en bit från formtoppen, men ändå optimistiska. Vi satsar på prispallen. Det gör vi alltid, säger tränare David Bull.