Läget i P09 sommaren 2020
2020-07-01 08:23

Linero IF:s P09:or tränar på som vanligt i sommar med två gånger i veckan,

tisdagar kl. 17:00-18:30 på konstgräset på Linero IP

torsdagar kl. 17:00-18:30 på gräset på Linero IP.

Dock kanske vi ställer in ett par träningar i slutet av juli. Det hela beror på om ledarna är på plats eller inte.

Laget består nu av 24 killar och fem ledare. Vi spelar med två lag på B-nivå i seriespelet.

Under våren har vi testat ett innovativt sätt att spela 7v7 där målvakten har varit mycket involverat i både försvars- och anfallsspelet högt upp på plan. Vi har också jobbat med två innermittfältare (en defensiv och en offensiv) allt för att få så mkt speltid på så många som möjligt på mitten med allt vad det innebär.  Anfallsmässigt har det varit mkt framgångsrikt men lite tuffare bakåt i vissa matcher. Vi har också börjat jobba med "fasta" positioner i tre till fyra matcher i rad för att alla ska lära sig de olika positionerna så bra som möjligt.

Vi har fortsatt att jobba med ett kompakt passningsspel och ett intensivt försvarsspel med fokus på direkt återerövring och tufft presspel.

Nya såväl som gamla spelare är välkomna att dyka upp på en träning och sedan testa på att träna med vårt glada gäng!

Vi spelar gärna träningsmatcher. Är ni sugna att spela mot oss, kontakta då tränare David Gustavsson (gustavsson.david@gmail.com).

Det här är P092018-11-30 06:16
Höstsäsong2018-08-08 06:35