21 matcher på tre dagar - Kalmaräventyret
2019-01-07 13:11
P06-gänget vrålstartade år 2019 med det så kallade Kalmaräventyret! Det inleddes med samling kl. 06:15 torsdagen den 3 januari vid busshållplats på Linero för transport med kollektivtrafiken till Skånecupen i Baltiska hallen. Vi deltog med två lag i denna futsalcup. Detta år är ju i princip första året med resultaträkning för P06. Vi hade hamnat i två rätt tuffa grupper så resultatmässigt gick det inget vidare men vi hade ett par bra matcher. Dock hade vi otroligt svårt att göra mål. Sista matchen för dagen i B-slutspelet spelade det ingen roll om vi vann för vi var tvungna att dra vidare till tåget till Kalmar! Men som ”tur” var fick vi stryk under förlängningen i matchen. Kl. 23:00 ankom vi till Kalmar med Öresundståget, och kl. 24:00 var alla i säng i den skolsal vi sov i.

Fredagen den 4 januari deltog vi i Barometern Cup i Kalmar Sportcenter. Upp kl. 07:15 för frukost och snart vidare till sportcentret för de fem garanterade futsalmatcherna per lag. Vi deltog med två lag. Vårt problem med att göra mål fortsatte under denna cup. Det var nästan skrattretande att vi spelade ut lag utan att göra mål själva medan de tilläts göra mål och vinna matcherna. Värst var det i matcherna mot Färjestadens GOIF och Mjällby AIF, helt otroligt. Gissa vilka lag som spelade final sen? Cupen avslutades för oss kring halv fyra och resten av dagen avnjöts under lugna former med laget och med besök på pizzeria. I säng kl. 22:00.

Lördagen den 5 januari var det dags att åka till Öland för att spela liten 9v9 mot Färjestadens GOIF. Upp kl. 06:30 för att hinna packa, städa och käka frukost innan bussen till Färjestaden gick. Det är ju lite speciellt med de nya spelformerna, och alla regionalförbund har kanske inte kört på samma sätt, men detta kan ju lagen komma överens om innan matchen. Men en detalj missade vi… Efter två perioder undrade vi i periodpausen varför Färjestaden dröjts sig kvar på mittplan. Jo, de trodde matchen var slut. Vi hade tydligen spelat 2 x 30 min redan, men vi var ju beredda på liten 9v9-regeln 3 x 25 min. Alla ville spela mer så vi körde 15 min mer. Det blev fler mål, och det muttrades lite om vem som vann den riktiga matchen :)

Äventyret var inte slut med denna match, utan vi skulle banne mig spela en till liten 9v9 utomhus denna dag. Återigen buss till Kalmar, besök på BK och sen vidare med buss till Bergavik IP:s splitternya konstgräsplan, som ska vara byggd efter alla konstens regler för att minimera miljöbelastningen, för att spela mot IFK Berga. Lagom slitna samt knapp tid för uppvärmning höll vi ändå ställningarna matchen igenom och lyckades dra ifrån resultatmässigt i sista perioden. Efter matchen sprang vi till bussen för att hinna till tåget hem till Lund. Strax efter halv nio på kvällen var väl alla hemma.

Kalmaräventyret genomförde vi med Adam Vildanfors (bosatt i Kalmar, bror till tränare David), kollektivtrafikens, snabbmatrestaurangernas och cuparrangörernas samt Färjestaden GOIF P06:ors och IFK Berga P06:ors hjälp. Vi tackar er alla!!

Det blev totalt 21 matcher på tre dagar varav två utomhusmatcher. Samtliga tretton killar spelade 10-12 matcher. En stukad fot förhindrade en spelare att delta i alla matcherna.

Resan stärkte vårt lagbygge. Vi är nöjda med vårt passningsspel och vår positionering på planen. Det blev mer uppenbart för oss tre ledare att vi måste träna på högre tempo högt upp på den offensiva planhalvan och distinkta avslut. Vi går nu in i en fortsatt intensiv träningsperiod där vi fokuserar på just avslut, men ökar också vårt jobb, som planerat, med fysträning inriktat mot snabbhet och riktningsförändringar med och utan boll men även mot styrka i överkroppen. Vi kommer också jobba mer med tävlingsmoment på träningarna.

Vi är just nu en trupp på 21 spelare varav tre spelare inte är intresserade av att spela matcher. Nya såväl som nygamla spelare är välkomna att dyka upp på våra träningar för att joina vårt gäng!

Vi deltar i Skåne-VM (vinterserie) med ett lag nu under vintern men vi ska också spela ett par futsalturnerningar till innan våren kommer antågande. Vi anordnar också Linero IF Trophy för P06 (liten 9v9) på Linero IP den 23 mars. Kolla in http://www.lineroif.se/sida/?ID=247370 för mer info om cupen. Anmäl er!

Hör av er till gustavsson.david@gmail.com om ni är intresserade av att spela träningsmatcher mot oss!

Ny säsong igång2018-08-14 07:05
Vintersäsongen inledd2017-11-11 06:58