Ännu en säsong till ända - P06 tar sommarbreak
2017-06-29 14:53

Dags att kort summera vårens bravader och göra en framåtblick.

Under våren har våra P06:or tagit ytterligare steg framåt i sitt spel. Laget har gjort bra insatser under hela utesäsongen, och bara fallit igenom helt i en match. Vi har blivit bättre på att hålla positionerna, vilket har gjort att vi har släppt in färre mål denna säsong. Vi har dessutom fått till ett mycket bra anfallsspel med bra passningsspel i många matcher, vilket har gjort att vi även har gjort fler mål. Vi tror att vår träningsfrekvens på tre gånger i veckan i vintras gjorde att vi kom starka ut ur vinterkylan, även om vi tycker att vi fortfarande saknar en del gällande styrka, balans och koordination som vi försökte träna en del på inomhus i vintras.

Men nu tittar vi framåt och jobbar vidare med att våra killar ska bli ännu bättre fotbollsspelare och att de ska ha ännu roligare tillsammans.

Nästa anhalt är Laxacupen i Halmstad 27-30 juli. Tio av killarna deltar i detta sommaräventyr.

Därefter börjar träningarna igen, från tisdagen den 1 augusti, som vanligt

Tisdagar kl. 18:30-20:00 (konstgräs)

Torsdagar kl. 18:15-19:45 (gräs).

Nya såväl som gamla killar är välkomna. Vi är nu en trupp på 20 killar, då vi har fått två nya killar som har börjat spela med oss de senaste månaderna.

Vi deltar med ett lag i Möllevallscupen den 6 augusti, ett lag i Höstcupen i Furulund den 8 oktober och troligen ett lag i Pågacupen i Staffanstorp den 29 oktober. Därefter kör vi som vanligt rikligt med inomhusturneringar samt troligen någon vinterserie.

Naturligtvis deltar vi i seriespel med två lag under hösten också, ett i B-serien och ett i C-serien.

Ha en skön sommar!

Ny säsong igång2018-08-14 07:05