Nytt matchställ hjälpte inte i dubbla hemmamatcherna
2021-05-23 21:13
Meja kastar inkast under en kall och mörk himmel.

I nytt matchställ tog Linero If:s tjejer emot både Lilla torg och Staffanstorp på hemmaplan i helgen. Trots seriens snyggaste outfit – helrött från topp till tå – blev det två förluster.

Det nya matchstället har hyllats av kläddesigners och spelare, men i spelarled har det samtidigt knorrats en del om de stora strumpstorlekarna.

Det ryktats också om att det varit huggsexa bland Lunds företag att få den attraktiva sponsorplatsen på bröstet. Vad ICA Supermarket Linero fått punga ut för att bli huvudsponsor är dock hemligt.

Trots hypen blev det dubbla förluster för Linero i helgen. Lilla torg var snäppet vassare på lördagen.

Söndagens match blev en jämn drabbning. Staffanstorp avgick med segern, trots en snygg reducering av Meja på genial genomskärare av Leila, och trots en tuff forcering av Linero i slutminuterna. 1-2 slutade matchen.

– Staffanstorp var några centimeter längre och några kilon tyngre än oss på i stort sett varje position. Det avgjorde idag, analyserade tidigare tränare Dave efteråt.

– Vi har käkat upp oss till nästa söndag, då vi möter Dalby, svarar tränare Jenny.