Stenhård träning – då dansade Linerotjejerna
2018-10-04 20:13
Träningsglädje i höstregnet. Så laddar Linero F08-09 inför säsongsavslutningen.
Med bara två matcher kvar på säsongen vägrade tränartrion att ställa in tisdagens träning – trots störtskurar och pinande vind.
Men det bekom inte Lineros tjejer, som dansade i regnet.

Bollarna ville inte ligga still i höstblåsten, knogarna blev röda av kylan och regnet  smattrade på träningsställen. Men att ställa in träningen var inget alternativ för tränartrion Maria, Jenny och Dave.
– This is nothing. Där jag växte upp på brittiska öarna blåste det aldrig mindre än 20 sekundmeter. Och bara om det var snöstorm drog vi på långbyxorna, säger Dave.
Så istället för att hoppa över tisdagspasset drog managerteamet in två extratränare för att drilla spelarna i målvaktsspel och löpning.
– Ja, vi har fått tag på en friidrottsatlet, Kristina, som hjälper oss med snabbhetsträning och löpteknik, säger Maria.
Och den andre tränaren?
– Jasså han, Marcus, alltså ja... han är gammal division sex-spelare.
Så han bidrar med?
– Det är väl lite oklart.
Inte nog med de tuffa extrapassen – det avslutande matchspelet ställdes in till förmån för en övning av precisionsskytte och snabbhet. I piskande ösregn.
Men det fanns inte en av de nitton spelarna som klagade på dåliga träningsförhållanden. Tvärtom. Flera stämde upp i jublande dans under de mörka molnen.
– Det är karaktär! utbrast tränare Jenny.
– Nu är vi redo för säsongens två sista matcher. Inget kan stoppa oss.