Kiosksuccé under knattespelen
2017-06-06 19:39
Sten serverade korv som ingen gjort tidigare.
Februarikiosken var nära att blåsa bort och höll på att bli ett ekonomiskt fiasko.
Under helgens Knattespel var det tvärtom – främst tack vare naturbegåvningen Sten.
– Jag har aldrig sett någon med sådan korvtalang, sa en av kunderna.

Under knattespelen i februari gjorde snålblåsten att grillningen fick ställas in och hälften av kioskbemanningen gick hem med köldskador. Resultatet blev inte ens tusen kronor efter att domarna fått sin lön.
– Jakob hade planerat ett träningsläger i spanska La Manga, och så räckte pengarna knappt till att ta stadsbussen till Värpinge, säger tränare Dennis.

Under helgens knattespel blev profiten betydligt bättre.
– Vi har inte slutsumman ännu. Våra revisorer räknar fortfarande, säger tränare Maria.
Succén kan till stor del tillskrivas Sten, som tog sig an dubbla pass i kiosken. På eftermiddagen var han så varm i kläderna att de övriga två i personalen inte ens hann servera en kaffe och kexchoklad innan han tinat 20 korvbröd och serverat två Lundamelle och tre smala korvar – med extra allt.
– Som tur är fanns det bara spioner från olika fotbollsklubbar på plats, och inte några från Sibylla och Ikea, säger Dennis.
– Jakob kommer att bli helt till sig när han för höra om försäljningen!