Vädret styrde i förlusten mot Bunkeflo
2017-04-18 17:16
Seriepremiär i Bunkeflo. Det blåser från höger.
Det blev en målrik tillställning när Linero IF:s flickor 08 hade seriepremiär i Bunkeflo. Vinden skulle visa sig vara avgörande.

Blåsten var kylig och spelade huvudrollen i seriepremiären utanför Malmö. Bunkeflo, som hade vinden i ryggen i första halvlek, körde fullkomligt över Linero.
– De hade tur med vädret helt enkelt, sa tränare Dennis Persson surt i halvtidsvilan.
Efter paus var det tvärtom – Linero öste på med reduceringsmål. Att det nu var Lundatjejerna som hade medvind ville inte Dennis Persson höra talas om.
– Vi la om taktiken i halvtid. Ett genidrag om jag får säga det själv.
När slutsignalen blåstes hade hemmalaget gjort flest mål, men det var en premiär som gav mersmak. Linero kommer att bli farliga i år.